Sunday, January 3, 2010

Kehidupan...

KehidupaN
TiBa-tiba terfikir tentang Kehidupan yang kita lalui setiap hari ini.
Pernah tak korang terfikir...

Kalau lah kita dapat mengetahui apa yang akan jadi masa depan,
pasti tidak akan ada perkara-perkara yang buruk berlaku pada kita.
semuanya dapat kite elakkan...
Kalau lah kita dapat lihat siapa jodoh kita,
Pasti juga tidak akan ada perpisahan yang memeritkan,
dan kalau lah kita dapat membaca isi hati setiap insan di sekeliling kita
Pasti tidak akan ada istilah bohong @ tipu.
semua insan tak mampu berbohong..

tapi inilah kehidupan...
Kita sebagai hambanya hanya mampu merancang
dan berusaha untuk kebahagiaan masa depan

AkU?

aku pun sentiasa merancang untuk masa depan yang sempurna..
Terfikir.....
dah berapa kerap aku merancang dalam hidup aku?
berapa kali dah aku berjaya melaksanakannya?
juga dah berapa kali aku gagal melaksanakannya?

Merancang sesuatu memang mudah
melaksanakan perancangan itu terlalu payah
begitu juga aku,
mengharapkan apa yang dirancang untuk tahun ini dapat dilaksanakan dengan sempurna.
Insyaallah...

Selamat Datang 2010 dan
selamat tinggal 2009
yang telah memberi seribu satu kenangan serta pengajaran dalam hidup ini.

HappY new Year!!

No comments:

Post a Comment