Monday, May 18, 2009

DOa buat mY Aunty...

12.00 tghari
Dpt pngilan telefon dr mak..
MAk bg tau yg mak cik aku skrng sdg bersiap utk msk ke bilik bedah.. dan semua family aku turut berada disana.Terperanjat btul aku dibuatnye dgn berita tu..knp sblum ni tak de sape pun yg bg tau aku yg mak cik aku dah di masukkan ke hospital... klu Tak mungkin smlm aku msih sempat lg nk balik melaka.. Tp aku tau mereka cume tak nak aku risau tp aku mmg risau skrg ni nk je aku blik melaka skrg tp hari dah ptg esk plk kelas dah mula.. Cukup lah aku mendoakan dari jauh.. btul jgk kate mak klu aku blik pun aku tk dapt nk buat ape2, aku bukan Dr! Insylh segala nya akan berjalan lancar nnt kate mak menyedapkan hati aku.

Menurut kate mak lg usus besar and kecil mak cik aku dah membengkak.kene perlu dibedah dgn segera.. disebakan ini die sukar utk membuang air. sayu aku dgr bile adik aku bercerita yang makcik aku melambai2 dah tersenyum pada mereka sblum masuk kebilik pembedahan.sedikit pun die tk menitis kan air mata padahal aku tau sgt perngai mak cik aku tu.. die mmg amat senang menitis kan air mata.

Teringat aku waktu nk balik ke utm minggu lps aku sempat menziarahi mak cik aku kt rumah sblum bertolak.mlm sblum tu die tido rumah aku. die mengadu pd aku yg die sakit skrg.. makn pun tak lalu.tido tak lena.air matanya tak henti2.. oh no! aku tak leh. aku rasa sebak dah.aku cube than gakakhirnya tak tertahan dah air mata aku ni akhirnya aku mengis jgk depan die.aku tau septutnya aku kuat depan die bukn mengis! tp aku tak terdaya melihat keadaan insan yg aku syg mcm tu... Die byk berjasa pada aku.. Die lah yg menjaga kami adik beradik sewktu kecil dulu waktu mak n abah gi keje waktu mlm, dan aku tau die amat myayangi kami bertiga dan anggap kami mcm anak nya sendiri lglah die tak mempunyai anak sendiri..

Actly MAkcik aku ni dah berape bulan menaggung sakit ni..LAst aku blik minggu lps pun die mmg tak berapa sihat. Perut die makin membesar dan badan semakin kurus... aku btul2 terkejut hari tu bile lihat keadaan fizikal die. mak kate dlm sebulan berat bdn die jatuh mendadak..kesian jgk aku tgk tp ape daya aku. aku hanya mampu berdoa agar die kembali sihat semula seperti sblum ini. Ini lah gambr mak cik aku sblum die sakit.. waktu ni hari raya pertama di Rumah mak Long.

Jam 10 malam.
Baru lps telefon adik. skrg ni semua keluarga aku masih lg menuggu di ruangan pembedahan... sejak dr pukul 1 tghri td mak cik aku msih tk keluar2 dari bilik pembedahan. Ya Allah hati aku ni benar2 risau... Apetah lg semua family yg sedng menunggu di sana.

Ya Allah beraTnya dugaanmu Ini Utk diE.. Aku doakan agar Die tabah dah kuat menghadapi dugaan Allah ini. skrg aku msih menunggu berita dr melaka dgn penuh debaran.. ohhh..tak tenteram btul hati ni dibuatnya.

Jam 11 mlm
mak call lagi.. mak kate semuanya dah selesai. Die msih tk sedr diri lg skrg.. dan adik aku yg menjaga die di Wad mlm ni.. oh ya Allah.. Klu lah aku ade pasti aku yg menjaga die di wad skrg..
ape pun aku tau adik aku akan jaga die dengan baik...

AKu mintak disini kawan-kawan ku dan kepada sesiapa sahaja doakan lah makcik ku agr selamat dah kembali sihat.. Amin..

No comments:

Post a Comment